
Je uměleckou šéfovou Klicperova divadla v Hradci Králové od sezony 2017/18, jako dramaturgyně zde působila od sezony 2008/09.
Narodila se v roce 1981 v Táboře. Po absolvování víceletého gymnázia studovala germanistiku a bohemistiku na Filosofické fakultě v Praze, ze které však po třech letech zběhla k činoherní dramaturgii na pražské DAMU, kde studovala v ročníku Darii Ullrichové a Jana Nebeského. Kromě oboru dramaturgie činoherního divadla vystudovala na DAMU paralelně také obor teorie a kritika. Během studia na sebe upozornila úspěšnými autorskými inscenacemi HOMO 06 (režie D. Špinar), koláží inspirovanou V. Holanem Svést svatého Vladimíra a překladem a dramaturgií hry švýcarského autora Reto Fingera Ledový hrot (obojí režie J. Frič). Od sezony 2008 / 2009 je dramaturgyní Klicperova divadla v Hradci Králové. Nejvíce si cení inscenací s režiséry Janem Fričem, Danielem Špinarem, Vladimírem Morávkem a především pracovního partnerství s uměleckým šéfem Davidem Drábkem. Dramaturgicky spolupracovala také s Divadlem na Zábradlí, Divadlem Petra Bezruče a Letními shakespearovskými slavnostmi. Věnuje se překládání z němčiny (kromě švýcarské hry Reto Fingera Kaltes Land přeložila také odbornou teatrologickou publikaci Andrease Kotteho Divadelní věda).
Je (d)Račice. Často se jí zdá podivný sen o vodní hladině, pod kterou plave spousta ryb. Jejím vysněným divákem je ten, který ji po představení bude zahrnovat květinami a panáky. Nejkrásnější věc na světě je podle ní dotek, má ráda léto, miluje moře a na svém nejlepším příteli si nejvíce cení sebeironie.
Můj největší úspěch? Překvapivě dobrá pověst! – říká.
Sebe samu vidí v roli migrující dramaturgyně, dívky s hlavou v oblacích, která ze všeho nejvíc touží zachovat si svou tvář. Často neví, jak začít. A neumí jít střední cestou. Ale když vyrazí, dojde si pro poznání až na konec.
Na otázku, co je sláva, říká: tu potkáte někde na cestě.
Na otázku, z čeho má největší požitek, neváhá: z Člověka.
Na otázku, zda věří na osud, odpovídá: dosud.
Nechápe lidskou malost.
Umí se smát jako sekačka.
Jednoznačně oblíbený film to jsou Lásky jedné plavovlásky.
Oblíbené barvy: růžová, tyrkysová a zlatá.
Píše noční SMS.
Hraje vabank.
Šeptá nahlas.
Pije bílé.
Věří, tedy je.
* Hvězdičkou jsou označeny inscenace, ve kterých Jana Slouková aktuálně účinkuje.
Sezóna | Název hry | Režie | Role |
---|---|---|---|
2018/19 | Malý říjen | Šimon Caban | Dramaturgie |
2018/19 | Fernando Krapp mi napsal dopis | Jan Holec | Dramaturgie |
2018/19 | Furianti | Petr Štindl | Dramaturgie |
2018/19 | Anna Karenina | Jan Holec | Dramaturgie |
2017/18 | Černá voda | Michal Hába | Překlad a dramaturgie |
2017/18 | Osm žen | Petr Štindl | Dramaturgická supervize |
2017/18 | Spybox | Adéla Laštovková Stodolová | Dramaturgická supervize |
2016/17 | Kati | Jan Frič | Dramaturgie |
2016/17 | Čtyřlístek! * | David Drábek | Dramaturgie |
2016/17 | Kočičí hra | Tereza Karpianus | Dramaturgie |
2016/17 | Vítězný únor | Břetislav Rychlík | Dramaturgická supervize |
2015/16 | Tři mušketýři | David Drábek | Dramaturgie |
2015/16 | Nikdy | Jan Frič | Dramaturgie |
2015/16 | Periférie | David Šiktanc | Dramaturgie |
2014/15 | Český les | David Drábek | Dramaturgie |
2014/15 | Medvědi | Anna Petrželková | Dramaturgie |
2014/15 | Fligny, koks a kutilové | Jan Frič | Dramaturgie |
2014/15 | Absolvent | Tereza Karpianus | Dramaturgie |
2014/15 | Kytice | Karel Brožek | Dramaturgie |
2014/15 | BEZ BAB! aneb Kutloch | Jan Sklenář | Dramaturgie |
2013/14 | Romeo a Julie | David Drábek | Dramaturgie |
2013/14 | Soudce v nesnázích | Šimon Dominik | Dramaturgie |
2013/14 | Sestup Orfeův | Martin Glaser | Dramaturgie |
2012/13 | Marilyn (Překrásné děcko) | Radek Balaš | Dramaturgie |
2012/13 | Richard III. | David Drábek | Dramaturgie |
2011/12 | Figarova svatba | David Drábek | Dramaturgie |
2009/10 | Noc oživlých mrtvol | David Drábek | Dramaturgie |